Közzététel

Minőségpolitikai nyilatkozat

Oktatóközpontunkat azért hoztuk létre, mert az eddigi oktatói tapasztalataink azt mutatják, hogy a képzés befejeztével a piacra kerüléskor egyes kompetenciák gyakorlásra, elmélyítésre szorulnak. Segítséget szeretnénk nyújtani a tanuláshoz, mert elhivatottak vagyunk mind az egészségügyi szakképzés tekintetében. Segítséget szeretnénk nyújtani mindazon „nem egészségügyi” jelentkezőnk számára, kiknek betegellátással, otthon ápolással kapcsolatosan feladatuk van, de ehhez tartozó kompetenciával nem rendelkeznek. Egyaránt készítünk az egészségügyi szakképzésben résztvevők számára, valamint a nem egészségügyi végzettségűek számára tartalmakat.

Ahogyan gondolkodunk:

  • hitet tettünk a minőségi oktatás mellett,
  • valljuk, hogy a gondos felkészítés meghozza gyümölcsét,
  • véleményünk szerint a tudás alapja a motivált, kiegyensúlyozott oktató nyújtotta segítség,
  • a jó hangulat és kapcsolat stabilan köti össze az épület falát,
  • minden egyes tégla közelebb visz célunkhoz,
  • a közös úton minden résztvevőnek egyformán jut feladat,
  • tanulásmódszertani ajánlással eredményesebbé tehetjük résztvevőink felkészülését,
  • az igényeknek megfelelően rugalmasan kezeljük a konzultációk, valamint gyakorlati felkészítők megvalósítását,
  • az elért tudásszinttel megelégedni sohasem lehet,
  • megszerzéséhez egy élet sem elegendő,
  • tanulni sohasem késő,
  • ingyenesen elérhető tananyagtartalmakkal kívánjuk segíteni a társadalom tagjait az egészségfejlesztés, és életmódhoz tartozó témáinkkal.

Célunk, hogy a megszerzett tudást tanítványaink igyekezzenek úgy kamatoztatni, hogy elégedett, elhivatott emberként haladjanak az újabb feladatok, kihívások elé.

 

Bajzi Rozália

ügyvezető igazgató

Minőségügyi program
Általános szerződési feltételek

Jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: „ÁSZF”) tartalmazza azokat a

feltételeket, amelyek Forte Ropama Kft. mint szolgáltató által üzemeltetett www. tudjmegtobbet.hu weboldal (a továbbiakban: „Honlap”) ügyfél (a továbbiakban: „Megrendelő”) Ügyfél általi használatára vonatkoznak.

A Forte Ropama Kft. elsősorban Máshová nem sorolt felnőtt oktatási tevékenységet folytat.

 

 

Elérhetőség és adatok

 

A szolgáltató adatai:

 

Cég megnevezése:                       Forte Ropama Korlátolt Felelősségű Társaság

Képviseli:                                          Bajzi Rozália

Cégbejegyzés száma:                  13-09-232052

Bejegyezte:                                      Budapest Környéki Törvényszék Cégbírósága

Székhely:                                            2100 Gödöllő Szivárvány u 4.1

Adószám:                                          32477382-1-13

Telefonszám:                                   70/5509969 – 30/3437942

E-mail cím:                                       forte@tudjmegtobbet.hu, info@tudjmegtobbet.hu,

Engedély száma:                           

A szerződés nyelve:                      magyar

A tárhely-szolgáltató adatai:  

 

Alapvető rendelkezések

 

A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.

Jelen weboldal tulajdonosa és üzemeltetője a Forte Ropama Kft. (székhely: 2100 Gödöllő Szivárvány u 4.1. cégjegyzékszám: 13-09-232052); a továbbiakban Üzemeltető.

A www. tudjmegtobbet.hu elnevezés alatt elérhető szolgáltatás internetszolgáltatás, annak bármely oldala megnyitásával a felhasználó elfogadja a jelen jogi nyilatkozatban és az adatkezelési tájékoztatóban foglaltakat függetlenül attól, hogy a felhasználó nem regisztrált felhasználója, előfizetője a honlapok egyik szolgáltatásának sem. Amennyiben nem ért egyet az alábbiakkal, kérjük, ne nyissa meg a weboldalt. .A weboldallal kapcsolatosan bármely kérdésben kérjük, forduljon az üzemetetőhöz a fenti elérhetőségek valamelyikén.

Az üzemeltető jogosult egyoldalúan a weboldal tartalmának, illetve szolgáltatásainak előzetes bejelentés nélküli megváltoztatására, kiegészítésére, vagy megszüntetésére.

Az üzemeltető nem vállal felelősséget a weboldalon előforduló semmilyen pontatlanságért, elírásért, hiányosságért, ez ezekből eredő károkért, nem vállal továbbá felelősséget a weboldalhoz, illetve az ott található információkhoz való hozzáférésből, ennek elmaradásából vagy ezek felhasználásából eredő károkért. A weboldalon szereplő információk tájékoztató jellegűek, nem minősülnek ajánlattételnek. A weboldalon található információn alapuló döntés és annak minden jogkövetkezménye kizárólag a felhasználó saját felelőssége és kockázata.

 

A weboldal biztonságos üzemeltetése

 

Az üzemeltető megtesz minden ésszerű és elvárható intézkedést a weboldal biztonságos üzemeltetése érdekében, azonban ezen felül semmiféle szavatosságot vagy garanciát nem vállal a weboldal biztonságáért, számítógépes vírusoktól, valamint kém- és más kártékony programoktól való mentességéért, időszerűségéért, pontosságáért, illetve megszakítás nélküli működéséért. A weboldal látogatóját terheli a számítógépe, illetve az azon található adatok védelmének kötelezettsége.

 

Az üzemeltető nem vállal felelősséget a weboldalak használatából, használata elmaradásából, működési hibájából, hiányosságából, működésre képtelen állapotából eredő, vagy harmadik személy általi jogosulatlan hozzáférésből, számítógépes vírusból, adattovábbítási késedelemből, vagy hibából eredő vagy más hasonló okból származó kárért, költségért.

 

Az üzemeltető felhívja a figyelmet, hogy a weboldalról külső honlapok elérhetőek, melyek tartalmáért, adat- és információvédelmi gyakorlatáért nem vállal felelősséget.

 

Az üzemeltető felhívja a figyelmet, hogy egyes szolgáltatásai egyedi azonosító fájlt, úgynevezett cookie-t helyeznek el a felhasználó számítógépén. Ennek megtörténtéről a felhasználó nem kap külön értesítést. A cookie-k kizárólag a felhasználó technikai azonosításának megkönnyítését és személyre szabott szolgáltatásaink működtetését szolgálják, azokat más célra az üzemeltető nem veszi igénybe.

 

A cookie-fogadás felhasználói tiltása – amelynek pontos módjáról a böngésző útmutatója ad eligazítást – az üzemeltető szolgáltatásai igénybevételének nem akadálya, azonban a weblap személyre szabható szolgáltatásait igénybe venni és a regisztrációhoz kötött tartalmakat megtekinteni technológiai okok miatt csak cookie-t fogadó számítógépről lehetséges. A jelen weboldal használatával a felhasználó hozzájárul adatainak feldolgozásához a fentiekben és az adatkezelési tájékoztatóban meghatározott módon és meghatározott célokra.

 

Megvásárolható szolgáltatások köre

 

FAR engedélyhez kötött máshová nem sorolt felnőttképzési szolgáltatás,

kompetencia növelő tanfolyamok,

egészségfejlesztő tevékenység

oktatási segédanyag

 

Megrendelés, vásárlás menete

 

A weboldal látogatója regisztrációt követően rendelheti meg az általa választott szolgáltatást. Egyéni igények esetében a legoptimálisabb előre kialkudott szolgáltatás és díjazás lép életbe.

 

Szellemi tulajdon és szerzői jog

 

A weboldalon található teljes képi, hang és szöveges tartalom és annak minden eleme, valamint ezek rendszerezésével és kiválasztásával kapcsolatos mindennemű megoldások, grafikák, védjegyek, logók, adatbázisok és egyéb elemek az üzemeltető szellemi tulajdonát képezik.

 

A weboldalon található tartalmak szerzői jogi védelem alatt állnak, ezeknek bármilyen – a személyes használatot meghaladó mértékű – felhasználása kizárólag az üzemeltető írásos engedélyével lehetséges. Az üzemeltető ezzel kapcsolatosan minden jogot magának fenntart.

 

A weboldalakon található bármely tartalom, vagy annak egy részének megváltoztatása, átdolgozása, más műbe vagy tartalomba való beillesztése, kereskedelemi célból megvalósuló, bármilyen formában vagy eljárással történő másolása, sokszorosítása, forgalomba hozatala, átruházása, vagy egyéb módon történő hasznosítása szigorúan tilos.

 

A jogosulatlan felhasználás szerzői jogi, polgári jogi és büntetőjogi jogkövetkezményekkel jár. Az üzemeltető minden jogsértéssel szemben fellép.

 

Adatvédelem

 

Az üzemeltető a jogszabályok keretei között biztosítja a felhasználók személyes adatai online védelmét. A személyazonosításra alkalmas adatok használatát a weboldalon található adatkezelési tájékoztató szabályozza, és a weboldalra történő belépéssel, illetve a weboldal használatával a felhasználó elfogadja az adatvédelmi tájékozatóban és jelen jogi nyilatkozatban foglaltakat.

 

A weboldal felhasználója tudomásul veszi, hogy annak ellenére, hogy az üzemeltető jogszabályi kötelezettségének eleget tesz az adatokhoz való jogosulatlan hozzáférés megelőzése és megakadályozása érdekében, az adatok védelme teljes mértékben az interneten nem garantálható. Az üzemeltető jogszerű eljárása ellenére bekövetkező jogosulatlan hozzáférés vagy adatmegismerés bekövetkezése esetén az üzemeltető nem felelős ilyen jellegű adatmegszerzésért vagy jogosulatlan hozzáférésért vagy a felhasználónál ezen okokból kifolyólag keletkezett bármilyen kárért.

 

Az üzemeltető jogosult jelen Jogi nyilatkozatot egyoldalúan módosítani, a módosítás a weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba.

 

Rendelkezésre állás

 

A weboldal üzemeltetője az e-mailban történő megkeresésekre legkésőbb 48 órán belül visszajelzést kell adjon. Amennyiben e visszaigazolás az igénybe vevő megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül az igénybe vevőhöz nem érkezik meg, az igénybe vevő mentesül az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól. megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a szolgáltatóhoz, illetve az igénybe vevőhöz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. A fenti szabályoktól eltérhetnek a felek, ha ebben megállapodtak.

 

Fizetési lehetőségek, szállítási módok leírása

 

Fizetési lehetőség a megrendelt termék esetében a Barion felületen keresztül történő átutalással, vagy a megrendelő bankszámlájáról történő utalással valósul meg, és teszi érvényessé a megrendelést.

Kiszállítandó terméket az üzemeltető nem forgalmaz.

 

A megrendelések feldolgozása és teljesítés

 

A megrendelések feldolgozása folyamatosan történik. A szolgáltatás megkezdése a díjazás megfizetését követően, egyedi esetekben ettől eltérően a megrendelő igényének megfelelő időpontban kezdődik. Az általános teljesítési határidő, a visszaigazolástól számított legkésőbb 7 munkanapon belül.

Ha Szolgáltató és Felhasználó a teljesítés időpontjában nem állapodtak meg. akkor a Szolgáltató Felhasználó felszólításában meghatározott időpontban vagy időn belül,

felszólítás hiányában legkésőbb a megrendelésnek Szolgáltatóhoz való megérkezésétől

számított harminc napon belül köteles a szerződés szerinti teljesítésre.

Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a

szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről Felhasználót haladéktalanul tájékoztatni, valamint Felhasználó által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb harminc napon belül visszatéríteni. E kötelezettség teljesítése Szolgáltatót nem mentesíti szerződésszegése egyéb következményei alól.

 

Elállás joga

 

A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében Felhasználó a megrendelt szolgáltatástól a megkezdés előtti 24 óráig indoklás nélkül elállhat a szerződéstől, lemondhatja a megrendelt terméket. Ez esetben a szolgáltatás lemondását, illetve a korábban átutalt díj visszafizetését e-mailban kérheti, A díj visszautalására a szolgáltatónak 30 naptári nap áll rendelkezésre. A szolgáltatás megkezdését követően már nem állhat el, de jogában áll eltekinteni a vizsga letételétől. Ebben az esetben díjvisszatérítés nem történik.

 

Garancia, jótállás

 

Garanciális, jótállásos termékek forgalmazása nem történik.

 

Panaszkezelés 

 

A webshop köteles a fogyasztót tájékoztatni a székhelyéről, a panaszügyintézés helyéről – ha az nem egyezik meg a forgalmazás, illetve értékesítés helyével – és az adott tevékenység, kereskedelmi forma vagy módszer sajátosságaihoz igazodó módjáról, valamint a panaszok közlése érdekében a vállalkozás vagy a vállalkozás ügyfélszolgálatának levelezési címéről és – ha a panaszokat ilyen módon is fogadja –

elektronikus levelezési címéről, illetve internetes címéről, telefonszámáról.

 

Vegyes rendelkezések

 

Szolgáltató és Felhasználó vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni. Felhasználó és a Szolgáltató a jelen Szabályzat hatálya alá tartozó, megegyezéssel 30 (harminc) naptári nap alatt nem rendezhető esetleges jogvitákra nézve kikötik a Pest megyei Bíróság/Törvényszék illetékességét.

 

Bajzi Rozália

ügyvezető igazgató

Adatvédelmi tájékoztató a személyes adatok kezeléséről

Tisztelt Megrendelőnk!

Iskolánk különös gondossággal jár el a személyes adataid kezelésével kapcsolatosan.

Személyes adataid körébe tartozik minden olyan információ, melyet a megrendelő lapokon, a képzés, illetve regisztráció során megadsz számunkra. Ezek közé tartozik a neved, címed, e-mail címed, születési dátumod, édesanyád neve, végzettséged stb…

Személyes adataidat az alábbi szervezet kezeli:

Cég megnevezése:              Forte Ropama Kft.

Képviseli:                               Bajzi Rozália

Cégbejegyzés száma:         13-09-232052

Székhely:                                2100 Gödöllő Szivárvány u 4.1

Adószám:                              32477382-1-13

Telefonszám:                        30/3437942

E-mail cím:                            forte@tudjmegtobbet.hu, info@tudjmegtobbet.hu,

Az adatkezelés során pályázati, regisztrációs, nyilvántartási, adatbázis létrehozása, igazolás kiállítása céljából kerül sor az adatok rögzítésére.

Az adatkezelés célja, hogy a megrendeléseket, jelentkezéseket a szükséges adatok felhasználásával tudjuk megvalósítani, a szükséges dokumentációt, igazolást elkészíteni.

Szükségtelen, illetve szenzitív adatokat (pl: etnikai hovatartozás, politikai, vallási nézet, stb..) kezelni nem kívánunk,, ezért kérjük, hogy ezen adatok megadását mind a jelentkezési felületen, mind a kapcsolattartás során kerüld!

Intézményünk AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE figyelembe vételével végzi az adatkezelést. Ennek rövid leírását külön dokumentumban találod.

Fiktív személyeket kiszolgálni, személyes adatok hiányában megrendelést rögzíteni, valamint megállapodást kötni nem áll módunkban!

Személyes adataid kezelésére a Forte Ropama Kft. szerződéses alkalmazottai is jogosultak. Az ehhez tartozó feltételeket és kötelezettségeiket munka/megbízási szerződésük tartalmazza.

Webhely szolgáltatónk:  valamint az élő tanórát, valamint videobeszélgetést rögzítő rendszerünk a Google Meet szolgáltatója.

Személyes adataim tekintetében a hatályos jogszabályok tartalmával megegyezően az alábbi jogokkal rendelkezem:

Tájékoztatáshoz való jog

Hozzáféréshez való jog

Helyesbítéshez való jog

Tiltakozáshoz való jog

Törléshez való jog

Az adatkezelés korlátozásához való jog

Panaszkezelés céljából:

elsőként intézményünk felé,

amennyiben nem kaptál megfelelő jogorvoslatot, a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságához (vagy ezen tevékenységet ellátó szervezethez fordulhatsz.

 

Minden jelentkezőnk a jelen dokumentum elfogadásával az alábbiak szerint nyilatkozok:

Nyilatkozom, hogy az EU  GDPR tájékoztatót megismertem,a benne foglaltakat tudomásul vettem.

Tudomásul veszem, hogy személyes adataimat rendőrségi, bírósági, egyéb hatósági szervnek az intézmény a szükséges mértékben jogszabálynak megfelelően kiadhatja.

 

A teljes GDPR dokumentum hatályos változatát az alábbi oldalon éred el:

https://eur-lex.europa.eu/legal-content/HU/TXT/?uri=celex%3A32016R0679

 

Bajzi Rozália

ügyvezető igazgató

Házirend

mely vonatkozik az Oktatóközpont minden résztvevőjére, oktatójára, az oktatás bármely helyszínén

 

Elvárásunk, hogy a képzésünkön résztvevő, tudásának és képességeinek megfelelően járuljon hozzá az Oktatóközpont értékteremtő céljainak megvalósításához, a hagyományainak ápolásához. 

 

A tűz- és balesetmegelőzési, munkavédelmi, egészségvédelmi szabályok betartása minden, az Oktatóközpontban tartózkodó személy számára kötelező. 

Az Oktatóközpont területén és az Oktatóközponton kívül tartott rendezvényeken tilos a szeszes ital, kábítószer és egyéb tudatmódosító szerek fogyasztása. Dohányozni, csak a kijelölt helyen szabad.

Amennyiben a résztvevő, alkohol vagy drog befolyásolása alatt érkezik a képzőhelyre, a szakmai gyakorlatra vagy az Oktatóközpont által szervezett rendezvényre, súlyos fegyelmi vétséget követ el, így a képzésről eltanácsolható. 

Az Oktatóközpont területén és külső rendezvényein – a cégvezető írásos engedélye nélkül – a résztvevőknek  tilos a fénykép-, hang- és videofelvételt készítése és közzététele bármilyen nyilvános médiatérben (közösségi portálok stb.). 

 

Az Oktatóközpont munkarendje:

 

A résztvevőknek a foglalkozás megkezdése előtt legalább 10 perccel kell a képzőhelyre megérkezniük.

A tanítási órák 45 percesek, köztük 10 perc szünettel, azonban, ha a tananyag ezt kívánja, a tanórák összevonhatók, de az összevont tanítási órák ideje nem haladhatja meg a 90 percet.  
Az így elmaradt szüneteket az órák után kell biztosítani,

Az óráról távozni csak az oktató engedélyével, kivételes esetben lehet.

A demonstrációs termekben zajló gyakorlaton – a gyakorlat jellegének megfelelően – ékszer, jól látható helyen lévő testékszer, a biztonságos munkavégzést akadályozó hosszúságú köröm nem viselhető.

 

A résztvevők, résztvevők, és oktatók kötelesek az aktuális helyszínen érvényben lévő házirendet megismerni, és az abban foglaltakat betartani.

 

A beszámoltatás rendje

Kompetencia bővítő képzések esetében:

a kurzus végén teszt sikeres (legalább 51 % -os) teljesítése.

Sikertelen eredmény esetén a javítási lehetőség a képzés kezdetétől számított fél éven belül díjmentes és korlátlan.

Szakmai képzések esetében:

a tantárgyi számonkérés gyakoriságát, módját, és idejét az oktató határozza meg, amelyet előre bejelent a képzés első napján.

Javítási lehetőség a képzés végét követően díjköteles javító vizsga formájában valósítható meg. (Ennek részleteit a Felnőttképzési szerződés tartalmazza.

 

Szakmai gyakorlat:

Amennyiben a képzéshez külső szakmai gyakorlat is tartozik:

A szakmai gyakorlatot teljesítő résztvevőre, az Oktatóközpont házirendjének és a képzőhely előírásai vonatkoznak.  Ezen felül a résztvevő kötelessége az Oktatóközpont és a gyakorlóhely által támasztott munkaköri, munka-tűz és balesetvédelmi előírások, követelmények betartása.

 Ahol a szakmai gyakorlóhely előírja, megfelelő munkaruha, munkacipő és névtábla viselése kötelező (név, szakma és Oktatóközpont felirattal). A ruházat beszerzése a résztvevő kötelessége. A névtáblát az Oktatóközpont biztosítja.

 Elvárás, hogy a szakmai gyakorlaton minden résztvevő a személyi higiénia szabályainak megfelelően, tisztán, ápoltan, munkaképes állapotban jelenjen meg. Egészségügyi képzések esetében a műköröm, a smink, valamint az karokon, kezeken és nyakon az ékszer viselése tilos! A résztvevő gondoskodik a szakmai alkalmassági vizsgálati eredmény beszerzéséről a képzés megkezdésekor, valamint a szükséges védőoltások igazolásának bemutatásáról a gyakorlat megkezdését megelőzően 30 nappal.

 A résztvevő a külső szakmai gyakorlóhelyen kompetenciájának megfelelő feladatokat végezhet az Oktatóközpont dolgozóinak irányítása mellett.

 A résztvevő köteles gyakorlati munkanaplóját minden alkalommal vezetni.

 Az Oktatóközponti szakmai gyakorlatokon a résztvevőktől elvárt a figyelmes, empatikus magatartás, a szakmaterületnek megfelelő etikai normák betartása.

 

 

 

A résztvevői jogviszony keletkezése és megszüntetése

A továbbképzésnek minősülő képzéseknél résztvevői jogviszony nem keletkezik.

Szakmai képzések esetében a beiratkozás (Felnőttképzési szerződés határidőre történő megküldése, valamint a tájékoztató napon történő részvétellel keletkezik a képzési jogviszony. A képzésre vonatkozó részleteket minden esetben a megkötött szerződés tartalmazza.

Résztvevőink minden a fentiek megszüntetésére, halasztására, módosítására vonatkozó kérelmet kizárólag írásban nyújthatnak be az info@tudjmegtobbet.hu e-mail címen, illetve az iskola számára postázva. (2100 Gödöllő Szivárvány u 4.1)

Kilépés előtt a résztvevőnek le kell adnia az Oktatóközponti tulajdont képező könyveket, eszközöket, felszereléseket.

A leadás igazolása az formanyomtatványon történik.

A résztvevői jogviszony megszűnik, amennyiben a mulasztás meghaladja a képzésben előírt összes tanórák 10 %-át órát és az Oktatóközpont legalább egyszer figyelmeztette a mulasztás következményeire. Tekintettel az elméleti órák online és rögzített formában történő kivitelezésére, a fenti arány a gyakorlati demonstrációs órák esetében releváns.

A résztvevői jogviszony megszűnhet a résztvevő ellen indított fegyelmi eljárás határozatának értelmében a határozat jogerőre emelkedésének napján.

 

A hivatalos ügyintézések rendje

 

Minden kérelem elektronikusan, illetve levél útján nyújtható be. A kérelmeket az adminisztratív tevékenységet ellátó kolléga iktatja és az illetékes vezetőhöz, vagy az Igazgatóhoz továbbítja.

 A résztvevőnek a személyes adataiban bekövetkezett változást 5 munkanapon belül be kell jelenteni a titkárságon. (Info@tudjmegtobbet.hu) Az ennek elmulasztásából származó kár vagy jogi következmény a résztvevőt terheli.

 

A résztvevők véleménynyilvánításának rendje:

A résztvevőnek joga, hogy tájékoztatást kapjon személyét és tanulmányait érintő kérdésekről, valamint e körben javaslatot tegyen.

A résztvevők egyéni vagy nagyobb csoportját érintő problémáikkal, kérdéseikkel, véleményükkel írásban vagy szóban fordulhatnak oktatójukhoz, vagy az Oktatóközpont vezetéséhez.  További részleteket a panaszkezelési szabályzat tartalmazza.

A résztvevőknek a jogaik gyakorlásához szükséges információkhoz való hozzájutás lehetőségét, információkat, hirdetményeket az Oktatóközpont a honlapján teszi közzé

Sürgős, fontos hirdetményeket elektronikus körlevél útján is közzé lehet tenni.

 

Védő, óvó rendszabályok:

Az Oktatóközpont épületében a balesetvédelmi és tűzvédelmi szabályokat be kell tartani.

Minden külső gyakorlati helyszínen a foglalkozás elején a résztvevők baleset-, tűz- és munkavédelmi tájékoztatásban részesülnek. Amennyiben valamilyen rendkívüli esemény, baleset történik, a leggyorsabban elérhető alkalmazottat kell értesíteni.

 Sérülést okozó, veszélyes tárgyakat, gyógyszereket, mérgező anyagokat az iskolába/gyakorlati helyre behozni, vagy az Oktatóközpont által szervezett iskolán kívüli programra elvinni tilos.

 

A résztvevő kötelességei, magatartási elvárások

A résztvevő kötelessége, hogy

  • a képzési programban foglalt tanulmányi kötelezettségeinek legjobb tudása és képességei szerint eleget tegyen, felkészüljön a tanórákra, feladatait elkészítse, eleget tegyen a beszámolási feladatainak,
  • a tanórákon, szakmai gyakorlatokon maradéktalanul jelen legyen, hiányzásait az Oktatóközpont felé jelezze, még akkor is, ha ez nem mentesíti az előírt óraszám teljesítése alól,
  • magatartása fegyelmezett legyen, a házirend előírásait és az iskola helyiségeinek

használatára vonatkozó szabályokat betartsa.

  • védje a személyi és közösségi tulajdont, az épület berendezési tárgyait, eszközeit,

rendeltetésnek megfelelően használja,

  • az Oktatóközpont vezetőinek, oktatóinak, az alkalmazottainak, résztvevőtársainak emberi méltóságát és jogait tiszteletben tartsa,
  • óvja saját és társai testi épségét,
  • elsajátítsa és betartsa az egészségvédelmi, balesetelhárítási, és tűzvédelmi szabályokat,
  • veszélyhelyzeteket sem szándékosan, sem véletlenül nem előidézni,
  • személyes tárgyaira, értékeire vigyázni,
  • a rendkívüli eseményeket, balesetet a jelen lévő alkalmazottnak/oktatónak jelenteni.

 

Kártérítési kötelezettség:

A károkozásért a résztvevőnek a jogszabályi előírásoknak megfelelő kártérítési kötelezettsége van.

A szándékosan rongáló személy súlyos fegyelmi vétséget követ el. 

A résztvevő anyagilag felelős az iskolától ideiglenes használatra átvett, illetve az iskolában használt eszközökért, vagyontárgyakért. Ha a résztvevő a felszerelésben kárt okoz, azonnal jelenteni kell az órát tartó oktatónak. Ha a résztvevő kárt okozott, a résztvevő ellen vizsgálat indul a károkozás körülményeinek megvizsgálására, az okozott kár nagyságának elbírálására.

A résztvevőt tájékoztatni kell a vizsgálat eredményéről.

A tájékoztatással egyidejűleg a Szkt 66. § ban foglaltak szerint: (1) Ha a résztvevő a szakképző Oktatóközpontnak jogellenesen kárt okoz, a Ptk. szerint köteles azt megtéríteni. (2) A kártérítés mértéke nem haladhatja meg a – károkozás napján érvényes – kötelező legkisebb munkabér a) egyhavi összegének ötven százalékát gondatlan károkozás esetén, b) öthavi összegét szándékos károkozás esetén. Ha a felszólítás nem vezet eredményre, az iskola igazgatója, a résztvevő illetőleg a szülő ellen pert indíthat.

 

Az Oktatóközpont nem vállal felelősséget:

Az Oktatóközpont területére hozott  pénz, érték, ékszer, mobiltelefon vagy egyéb elektrotechnikai eszköz eltűnéséért vagy megrongálódásáért. Az Oktatóközpont területén felejtett, és később megtalált tárgyakért.

 

 

Gödöllő, 2024. 09.01.

Bajzi Rozália

ügyvezető igazgató

Munka-tűz balesetvédelmi szabályzat

A Munkavédelmi Szabályzat rögzíti a munkáltatók és a munkavállalók részére:

  • az alkalmazás munkavédelmi feltételeit.
  • a munkavédelmi feladatokat.
  • az oktatás módját.
  • a munkavégzésre vonatkozó általános szabályokat és a munkavédelmi eljárások menetét.
  • az egyéni védőeszköz juttatás előírásait.

Tartalma:

  • A munkavédelmi szabályzat hatálya
  • Ügyrend (munkavédelmi feladatok munkakörhöz kapcsolása)
  • Az alkalmazás munkavédelmi feltételei (egészségi alkalmasság, szükséges képzettség, ismeret)
  • Munkavédelmi oktatás (oktatások rendje, tematika)
  • Egyéni védőeszközök, védőital, tisztálkodási eszközök és szerek juttatása
  • Munkavégzésre vonatkozó rendelkezések (általános magatartási szabályok, személyi, szervezési intézkedések, távmunka, elsősegély biztosításának rendje, dohányzással kapcsolatos szabályok)
  • Munkavédelmi eljárások rendje (létesítés, üzemeltetési dokumentumok, műszeres és higiénés vizsgálatok rendje, kockázatértékelés, munkavédelmi ellenőrzések rendje, időszakos felülvizsgálatok)
  • Munkabalesetek, foglalkozási megbetegedések bejelentésének, kivizsgálásának és nyilvántartásának általános szabályai, munkabaleset kártérítésének rendje
  • Munkavédelmi érdekképviselet, érdekegyeztetés
  • Hatályba léptető rendelkezések
  • Mellékletek, iratminták
  • Vonatkozó jogszabályok jegyzéke

 

 

 

 

 

Munkavédelmi szabályzat

 

A szabályzat célja

  1. Tudj Még Többet Oktatóközpont (Forte Ropama Kft) egész területére egységes szempontok szerint rögzíti a vezetők és a beosztott munkavállalók munkavédelmi feladatait, az alkalmazás munkavédelmi feltételeit, az oktatás rendjét, az egyéni védőeszközök, védőital és tisztálkodó szerek juttatásának szabályait, a munkavégzésre vonatkozó általános követelményeket, meghatározza a munkavédelmi eljárások rendjét.

 

  1. A szabályzat tartalmazza mindazon követelményeket, amelyeket a vonatkozó jogszabályok, biztonsági szabályzatok, szabványok a szabályzatba utalnak, továbbá amelyek a munkavédelemre vonatkoznak.

 

A szabályzat hatálya

 

  1. A szabályzat hatálya kiterjed a Tudj Még Többet Oktatóközpont (Forte Ropama Kft) valamennyi munkahelyére és a főállású munkaviszonyban, a megbízásos jogviszonyban foglalkoztatottakra, illetve a munkavégzéssel összefüggésben érintett minden dolgozóra, valamint az intézmény területén tartózkodó tanulókra, ügyfelekre.
  2. A Munkavédelmi Szabályzat (továbbiakban: MvSz) a munkáltató belső munkavédelmi alapszabálya, amely meghatározza az egyes munkakörökben dolgozók általános munkavédelmi, foglalkoztatási szabályait.
  3. A MvSz-t rendszeresen, évenként felül kell vizsgálni, és a megváltozott jogszabályokban, biztonsági szabályzatokban, szabványokban foglaltak figyelembevételével ki kell egészíteni.
  4. Az MvSz-ben foglaltak betartása a szervezett munkavégzésben részt vevőkre, illetve a munkavégzés hatókörében tartozókra kötelező.

 A szabályzatban foglalt rendelkezések megsértése esetén – ha az súlyosabb következménnyel nem jár – az érintett személlyel szemben szabálysértési, fegyelmi, kártérítési, munkabiztonsági felügyeleti eljárás kezdeményezhető.

 

 

1.    A VEZETŐK MUNKAVÉDELMI FELADATAI

 

  • Az Tudj Még Többet Oktatóközpont (Forte Ropama Kft) ügyvezető igazgató feladatai:
  • kiadja a munkavédelemmel kapcsolatos belső szabályzatokat,
  • kinevezi a munkavédelmi vezetőt,
  • kinevezi a vezetőt a munkavédelem közvetlen irányítására.

 

  • Az ügyvezető igazgató gondoskodik, illetve felelős:
  • a FEOR szerinti fizikai munkavállalók előzetes és időszakos munkaalkalmassági vizsgálaton történt megjelenéséért, és az erre vonatkozó nyilvántartás vezetéséért;
  • a nem fizikai munkavégzők esetében a munkavédelmi oktatási anyagok átadásáért és az anyag elsajátítását igazoló nyilatkozatnak a személyi anyagban történő tárolásáért;
  • segítséget nyújt a munkabalesetekkel kapcsolatos kártérítési igények elbírálásához és a határozatok kiadásához;
  • képviseli a céget munkaügyi per esetén;
  • biztosítja a foglalkozás-egészségügyi szolgálat működéséhez szükséges személyi feltételek megteremtését;
  • segítséget nyújt a munkavédelmi vezetőnek az oktatás, vizsgáztatás, beiskolázás megszervezésénél (szerződéskötés stb.).

 

  • A munkavédelem közvetlen irányítására kijelölt vezető: a szakmai igazgató, akinek feladatai:
  • átruházott jogkörben irányítja és ellenőrzi a munkavédelmi tevékenységet;
  • határozatot hoz kártérítési ügyekben;
  • ellenőrzi a munkavédelmi intézkedések végrehajtását;
  • ellenőrzi a munkabalesetek kivizsgálását, bejelentését, nyilvántartását;
  • munkavédelmi szemlét tart évente egy alkalommal;
  • megteremti a hatáskörbe tartozó terület biztonságos munkavégzésének feltételeit;
  • megszünteti az egészséget és testi épséget veszélyeztető hiányosságokat;
  • megvalósítja a munkavédelemmel kapcsolatos szabványokban, műszaki előírásokban és jogszabályokban foglaltakat az új épületek berendezések, felújított helységek, valamint új gépek létesítésénél;
  • minősített, egyéni védőfelszerelést biztosít a munkavállalóknak.

 

 

 

  • A munkavédelmi szakember feladatai:
  • operatívan irányítja a munkavédelmi tevékenységet
  • munkáját a jogszabályok, biztonsági szabályzatok, szabványok figyelembevételével végzi;
  • kivizsgálja a cégnél történt munkabaleseteket és a munkabalesetekről jegyzőkönyvet vesz fel;
  • megküldi a jegyzőkönyvet – a jogszabályokban előírtak szerint – az illetékes szerveknek;
  • évente beszámolójelentést készít a munkavédelmi tevékenységről;
  • rendszeresen tájékoztatja a munkát közvetlenül irányító vezetőket a megjelent munkavédelmi rendeletekről, biztonsági szabályzatokról és szabványokról;
  • előkészíti a munkavédelmi szemléket, és azokról jegyzőkönyvet készít;
  • Baleseti Naplót rendszeresít a cégnél, azt vezeti;
  • az új épületek, épületrészek, felújított helységek, valamint új berendezések munkavédelmi engedélyezése előtt részt vesz azok vizsgálatában, hogy megfelelnek-e a munkavédelmi előírásoknak.

 

  • A munkát közvetlenül irányító vezető feladatai:
  • ellenőrzi a munkahelyeket, gépeket, berendezéseket, hogy azok kielégítik-e a biztonságos munkavégzés követelményeit;
  • ellenőrzi, hogy a munkavállalók megtartják-e a munkahelyeken az MvSz-ben foglaltakat;
  • rendszeresen ellenőrzi a telephelyeken végzett javítási és karbantartási munkákat, és ha a tárgyi és személyi feltételek nincsenek meg, saját hatáskörében intézkedik;
  • ellenőrzi, hogy a munkavállalók rendeltetésszerűen használják-e munkavégzésük során szükséges egyéni védőfelszereléseket;
  • azonnal jelenti a munkabaleseteket a munkavédelmi vezetőnek;
  • ellenőrzi a munkavállalókat, hogy az előzetes és az időszakos orvosi vizsgálatuk, az előzetes és az ismétlődő oktatásuk, a munkavédelmi vizsgájuk, a ruházatuk, alkoholmentességük, a kéziszerszámaik kielégítik-e a biztonságos munkavégzés feltételeit;
  • biztosítja a munkavállalók számára a szükséges tisztálkodási eszközöket és szereket;
  • gondoskodik a munkahelyek és közlekedési utak, a gépek és berendezések rendszeres tisztántartásáról, valamint takarításáról.

 

  • Az ügyintéző feladata:
  • vezeti a táppénzes jegyzéket az orvosi igazolások figyelembevételével, és elkészíti a sérültek baleseti körülményeire vonatkozó igazolásokat a Társadalombiztosítási Igazgatóság felé;
  • havonta egyezteti a baleseti táppénzes jegyzéket a munkavédelmi vezető baleseti nyilvántartásával.

 

 

2.    fejezet: A MUNKAALKALMASSÁGI ORVOSI VIZSGÁLATOK RENDJE

 

  • Általános előírások

 

  • Az egészséget nem veszélyeztető és biztonságos munkavégzés feltételeinek megteremtése, valamint a balesetek megelőzése tekintetében a műszaki jellegű feltételeken túlmenően alapvető követelmény a dolgozó szellemi és egészségügyi alkalmassága.
  • A munkaköri orvosi alkalmassági vizsgálat célja, annak orvosi elbírálása, hogy a dolgozó egészségi szempontból, esetleges betegsége vagy testi fogyatékossága, megváltozott munkaképessége figyelembevételével, alkalmas-e a választott, illetve kijelölt munkakör ellátására.

 

  • Előzetes alkalmassági vizsgálat

 

  • A munkaköri alkalmasság elbírálása érdekében a fizikai munkavállalókat felvételkor, továbbá a munkakör megváltozása esetén előzetes alkalmassági orvosi vizsgálatra kell irányítani.
  • Előzetes orvosi alkalmassági vizsgálat nélkül fizikai dolgozót felvenni és munkába állítani, más munkakörbe áthelyezni nem szabad.

 

  • Időszakos alkalmassági vizsgálat

 

  • A munkaviszony fennállása alatt azokban a munkakörökben foglalkoztatott dolgozókat, akik egészségi ártalomnak vannak kitéve (lásd 1. számú melléklet), időszakos orvosi vizsgálatra kell irányítani a munkaköri alkalmasság újbóli elbírálása érdekében.
  • Azt a dolgozót, aki az időszakos orvosi vizsgálaton – figyelmeztetés ellenére – nem vett részt, a munkaköri foglalkoztatástól el kell tiltani.
  • Azt a dolgozót, akit az orvosi vizsgálat a megjelölt munkakörre alkalmatlannak talált, abban a munkakörben nem szabad foglalkoztatni.

 

 

3.    fejezet: A MUNKAVÉDELMI OKTATÁS ÉS VIZSGÁZTATÁS RENDJE

 

  • Általános előírások
    • A dolgozókat annak érdekében, hogy munkakörülményüknek, beosztásuknak megfelelő szakmai, munkavédelmi előírásokat megismerjék és elsajátítsák, munkavédelmi oktatásban kell részesíteni.
    • Az oktatást munkaidő alatt kell megtartani. Az oktatás időtartamára illetmény jár.
    • Munkavédelmi oktatást az tarthat, aki megfelelő szakmai és gyakorlati ismeretekkel rendelkezik és munkavédelmi szakember.

 

  • Előzetes munkavédelmi oktatás

 

  • Felvételre kerülő munkavállalókat munkakörük biztonságos ellátása érdekében – munkába állításuk előtt – munkavédelmi oktatásban kell részesíteni. Az oktatás meg nem történtéig a munkavállalót nem szabad munkába állítani.
  • A munkavédelmi oktatást legalább középfokú munkavédelmi szakképzettséggel rendelkező személy végezheti.
  • A nem fizikai munkát végző dolgozók – az előzetes és ismétlődő munkavédelmi oktatásuk során – a munkavédelmi ismereteket tartalmazó anyag elsajátítását írásbeli nyilatkozattal tanúsítják.
  • Azt a dolgozót, aki kétszer megismételt előzetes, illetve ismétlődő oktatás során sem sajátította el a munkaköréhez szükséges munkavédelmi ismereteket, az adott munkavégzéstől el kell tiltani.
  • A dolgozót be kell számoltatni az oktatási anyagból, és annak eredményét az Oktatási naplóban rögzíteni kell.
  • Előzetes munkavédelmi oktatásban kell részesíteni a dolgozókat a következő esetekben:
  • a munkavállaló új munkakörbe vagy munkahelyre kerül áthelyezésre,
  • ha tartós távollét után áll ismét munkába,
  • ha munkahelyen munkavédelmi szempontból jelentős technológiai változás történik,
  • ideiglenes, illetve alkalmi munkavégzéskor.
    • Áthelyezéskor, ideiglenes és alkalmi munkavégzéskor, ha a munkavégzés jellege az előző munkaterülettel azonos, a dolgozót csak gyakorlati oktatásban kell részesíteni.

 

 

  • Ismétlődő munkavédelmi oktatás
    • A folyamatos munkaviszonyban álló munkavállalókat ismétlődő munkavédelmi oktatásban kell részesíteni.
    • Az ismétlődő munkavédelmi oktatásokat a munkavédelmi szakembernek kell megtartani.
    • Az ismétlődő munkavédelmi oktatást az alábbi időközönként:
  • 5 évenként a nem fizikai munkavállalók,
  • évenként a FEOR szerinti fizikai munkavállalóknak kell megtartani.
    • Azon munkavállalókat, akik az oktatáson nem vesznek részt, az akadályoztatás megszűnésétől számított 15 napon belül oktatásban kell részesíteni.
    • Azt a dolgozót, aki megtagadja az oktatásban való részvételt, vagy kivonja magát az alól, munkába állítani nem szabad.

 

 

  • Rendkívüli munkavédelmi oktatás
    • A dolgozóknak a következő esetekben kell rendkívüli oktatást tartani:
  • új gép és berendezés üzembe helyezésekor, illetve hosszú ideig nem használt gép, berendezés ismételt üzembe helyezése előtt;
  • új szerelési munka megkezdésekor;
  • munkaterületen történt súlyos foglalkozási balesetet követően.
    • Rendkívüli oktatást a munkáltató és a területig illetékes munkavédelmi felügyelőség rendelhet el.

 

  • Munkavédelmi vizsgáztatás

 Minden oktatást követően a munkavállalót szóbeli, illetve gyakorlati vizsga megtételével tesszük alkalmassá a munkavégzésre. Ennek megtörténtét a Munkavédelmi, illetve Tűzvédelmi oktatási naplóban rögzítjük.

 

4.    fejezet: EGYÉNI VÉDŐFELSZERELÉSEK JUTTATÁSA

 

  • Egyéni védőfelszerelések
    • Ha a munkahelyen egészséget vagy testi épséget károsító hatás van, illetve léphet fel, egyéni védőfelszereléssel kell a munkavállalót ellátni.
    • Ha valamely munkafolyamatnál a dolgozót többféle ártalom éri vagy érheti, az ártalmaktól együttesen védő kombinált védőfelszerelést kell biztosítani.
    • Az egyéni védőfelszerelések használatára kötelezett munkakörök jegyzékét és az egyéni védőfelszerelések megnevezését a 3. számú melléklet tartalmazza.
    • Az előírt egyéni védőfelszerelés beszerzésének és kiadásának, valamint tisztításának, karbantartásának és javításának biztosításáért a munkavédelem közvetlen irányítására kijelölt vezető felelős.
    • Az egyéni védőfelszereléseknek a munkavállaló részére történő kiadása, használatuk ellenőrzése a munkát közvetlenül irányító vezető kötelessége.
    • A dolgozó köteles az egyéni védőfelszerelést az előírásnak megfelelően, rendeltetésszerűen használni, és annak jó állapotát megőrizni, azt karbantartani.
    • Az egyéni védőfelszerelést pénzben megváltani nem szabad.

 

 

 

 

5.fejezet: A MUNKÁLTATÓ ÉS MUNKAVÁLLALÓK

MUNKAVÉGZÉSSEL KAPCSOLATOS KÖTELEZETTSÉGEI ÉS JOGAI

 

  • Általános előírások
    • A Tudj Még Többet Oktatóközpont (Forte Ropama Kft) Munkavédelmi Szabályzata kiegészíti a jogszabályokban foglaltakat, amelyeket a munkavégzés során alkalmazni kell.
    • A munkavállalók egészségének és testi épségének megóvása, a rendelkezések megtartása vagy megtartatása a közvetlen munkát irányító vezetők és a munkavállalók kötelessége.
    • A munkavállaló – ha a körülmények olyanok, hogy nem felelnek meg az egészséget nem veszélyeztető és biztonságos munkavégzés feltételeinek, és balesetet okozhatnak – köteles a balesetveszélyt közvetlen irányító vezetőnek jelenteni és intézkedni a balesetveszély elhárításáról.
    • A munkavállaló köteles a munkaköréhez szükséges, illetőleg azzal kapcsolatos szakmai és munkavédelmi ismereteket elsajátítani, munkája során alkalmazni.
    • A munkavállaló a munkahelyén a biztonságos munkavégzésre alkalmas állapotban köteles megjelenni, munkát végezni alkoholos befolyásoltságtól mentesen.
    • A munkavállaló a munkaterületen köteles megtartani a fegyelmet, a rendet és a tisztaságot.
    • A munkavállaló a rendelkezésre bocsátott gépet, berendezést, szerszámot és anyagot a munkakezdés előtt köteles megvizsgálni, azt rendeltetés, valamint utasítás szerint használni, és a részére meghatározott karbantartási feladatokat elvégezni.
    • A közvetlen munkát irányítók felelősek azért, hogy a hozzájuk beosztott munkavállalók ittas állapotban ne végezhessenek munkát, vagy ha ilyen állapotba kerülnek, felelősek azért, hogy a munkahely területéről eltávolításuk megtörténjen.
    • A közvetlen munkát irányító vezető felelős azért, hogy az irányítása alatt csak olyan géppel, berendezéssel, segédeszközzel felszereléssel dolgozzanak, amelyek a biztonsági előírásoknak megfelelnek. 
    • A munkavállaló a szerszámot használatbavétel előtt köteles ellenőrizni, és ha a szerszám hibás, azt jelentenie kell közvetlen munkát irányító vezetőjének, majd gondoskodnia kell a szerszám kicseréléséről.
    • Gép használata esetén a használatba vett gép kezelési utasítását a munkavállaló köteles megtartani.
    • Ha a munkát befejezte vagy szünetet tart, akkor a gépet ki kell kapcsolni.
    • Bekapcsolt gépet felügyelet nélkül hagyni tilos!
    • Ha egy munkaterületen egyidejűleg több munkavállaló vagy munkacsoport dolgozik, akkor a munkálatokat munkavédelmi szempontból is koordinálni kell.

 

 

  • Nők és fiatalkorúak foglalkoztatási korlátozása
    • Nő és fiatalkorú veszélyes munkahelyen, ahol a munkavégzés egészségét és testi épségét veszélyezteti nem foglalkoztatható.
    • Fiatalkorú foglalkoztatására tilalom áll fenn, ha a munkavégzés egészséges fejlődést károsan befolyásolhatja, vagy ha a terhes nő utódaira veszélyt jelent.
    • A fiatalkorút, iskolai tanulót nem szabad alkalmazni szakképzettséghez nem kötött, veszélyesnek minősíthető munkahelyeken.
    • A nők és fiatalkorúak foglalkoztatására vonatkozó korlátozások betartását a munkaügyi vezető és a munkavédelmi szakember ellenőrzi.

 

  • A Tudj Még Többet Oktatóközpont (Forte Ropama Kft) által használt területen más gazdálkodó/nonprofit szervezet telephelyén végzett munka esetén
    • A résztvevőknek (alkalmazottaknak, tanulóknak, látogatóknak) felelősségük az aktuális helyszínen érvényes munka-tűz és balesetvédelmi szabályzatot megismerni, az abban foglaltakat betartani, ill. az abban foglaltak szerint eljárni

 

  • Az elsősegélynyújtás rendje
    • Tudj Még Többet Oktatóközpont (Forte Ropama Kft) a szervezeti egységek vezetőjének az irányítása alá tartozó minden telephelyen legalább egy fő elsősegélynyújtó személyt kell kinevezni.
    • A gépjárművezetőket az elsősegélynyújtás alapismereteire ki kell oktatni.
    • Minden telephelyen az ott foglalkoztatott létszámnak megfelelő nagyságú – Msz 445 – és állandóan feltöltött mentőládát kell készenlétben tartani
    • A munkahelyeken a mentőláda mellett el kell helyezni az „Elsősegélynyújtó hely” figyelmeztető táblát, és ki kell írni az elsősegélynyújtó nevét.

 

 

 

6.    fejezet: A MUNKAVÉGZÉS SZEMÉLYI ÉS TÁRGYI FELTÉTELEINEK

ELLENŐRZÉSI RENDJE

 

  • Munkavédelmi szemle
    • A dolgozók egészségét nem veszélyeztető és a biztonságos munkavégzésre vonatkozó rendelkezések és előírások betartását a szervezeti egységeknél – az általános ellenőrzéseken kívül – meghatározott időszakonként munkavédelmi szemle megtartásával kell ellenőrizni.
    • A munkavédelem közvetlen irányítására kijelölt vezető évente egy alkalommal köteles mindenre kiterjedő munkavédelmi szemlét tartani.
    • A munkavédelmi szemléről jegyzőkönyvet kell felvenni a résztvevők aláírásával.
    • A munkavédelmi szemlén:
  • a cégvezető
  • a munkavédelem közvetlen irányítására kijelölt vezető,
  • a munkavédelmi szakember,
  • a foglalkozás-egészségügyi orvos vesz részt.

 

  • A jegyzőkönyv tartalma:
  • a szemle helye, időpontja;
  • a szemlebizottságban résztvevők neve, beosztása;
  • az előző szemlén feltárt hiányosságok megszüntetésére tett intézkedések ellenőrzése, a hiányosságok megszüntetését akadályozó tényezők ismertetése, azok elhárítása megállapított újabb határidő a felelős megnevezésével;
  • a szemle során feltárt hiányosságok munkahely szerinti felsorolása, azok megszüntetésére hozott intézkedések megnevezése, konkrét határideje, a felelősök megnevezése;
  • egyéb szükségesnek tartott megállapítások.
    • A munkavédelmi szemle előkészítésével, dokumentálásával kapcsolatos feladatokat a munkavédelmi vezető látja el.
    • A munkavédelmi jegyzőkönyveket az iratkezelési szabályok szerint kell megőrizni (5 évig).

 

  • Rendkívüli szemle
    • Ha a cég épületének területén olyan azonnali bejelentésre kötelezett baleset vagy a dolgozók testi épségét veszélyeztető esemény történt (halálos, csonkulásos baleset, a dolgozók nagyobb csoportját érintő egészségügyi károsodás stb.), amely a munkaeszközök biztonságos üzemeltetéséhez és a hasonló esemény elkerüléséhez tapasztalatokat ad, a munkavédelem közvetlen irányítására kijelölt vezetőnek rendkívüli szemlét kell elrendelnie. A rendkívüli szemléről jegyzőkönyvet kell felvenni a résztvevők aláírásával.

7.     fejezet: A MUNKABALESETEK BEJELENTÉSÉNEK, KIVIZSGÁLÁSÁNAK ÉS NYILVÁNTARTÁSÁNAK RENDJE

 

  • Munkabaleset:
    • Az cégnél munkabalesetnek minősül az a baleset, amely a munkavállalót a szervezett munkavégzés során vagy azzal összefüggésben éri.
    • Súlyos az a baleset, amely:
  • a sérült halálát;
  • valamely érzékszerv (vagy érzékelő képesség) elvesztését, illetve jelentős mértékű károsodását;
  • az orvosi vélemény szerint életveszélyes sérülést, egészségkárosodást, súlyos csontritkulást, hüvelykujj vagy kéz, láb, két vagy több ujja nagyobb részének elvesztését;
  • a beszélőképesség elvesztését vagy feltűnő eltorzulást, bénulást, illetve elmezavart okozott.
    • Az előző pontban meghatározott súlyos munkabalesetet a munkavédelem közvetlen irányítására kijelölt vezető vagy a munkavédelmi vezető haladéktalanul köteles telefonon vagy személyesen bejelenteni:
  • a mentőknek (áramütés, baleset esetén az ÁEEF-nek is),
  • az OMFF illetékes (fő)felügyelőjének.
    • A munkáltató köteles gondoskodni arról, hogy a baleset helyszíne érintetlen maradjon
    • Minden munkabalesetet be kell jelenteni a sérültnek vagy munkatársának, a közvetlen munkahelyi vezetőjének és a munkavédelmi vezetőnek.
    • A munkáltató minden munkabalesetről köteles nyilvántartani:
  • a sérült nevét, születési helyét és időpontját;
  • anyja nevét;
  • a sérült munkakörét;
  • a sérülés időpontját, jellegét, helyszínét;
  • az esemény leírását;
  • a sérült ellátására tett intézkedést;
  • a tanuk nevét és lakcímét;
  • a bejegyzést tevő nevét, munkakörét.
    • A munkavédelmi szakember minden keresőképtelenséget okozó munkabalesetet haladéktalanul kivizsgál, és a kivizsgálás során nyert adatokat, tényeket munkabaleseti jegyzőkönyvbe rögzíti.
    • A munkáltató a munkabalesetről kiállított jegyzőkönyvet haladéktalanul, de legkésőbb a tárgyhót követő hónap 8. napjáig megküldi:
  • a sérültnek, halála esetén közeli hozzátartozójának egy példányban;
  • a társadalombiztosítási kifizetőhelynek két példányban;
  • a halált, illetve a három napot meghaladó keresőképtelenséget okozó munkabalesetről az OMMF területig illetékes (fő)felügyelőjének egy példányban.

 

  • Ha a sérült vezetője a baleset kivizsgálásában nem vehet részt, annak eredményét tudomására kell hozni, amelyet a jegyzőkönyvben aláírásával kell tanúsítania.
  • A baleset kivizsgálásának szempontjai:
  • a jegyzőkönyv pontos kitöltéséhez szükséges adatok megállapítása;
  • a vonatkozó adatok összegyűjtése, feltárása;
  • a baleset oksági láncolatának összeállítása, elemzése;
  • a lehetséges megelőző intézkedések kiválasztása, az abból adódó műszaki, szervezési, egészségügyi, oktatási, vezetői intézkedések megtétele, a felelősök és határidő pontos megjelölésével.
    • A munkabaleset kivizsgálását a munkavédelmi szakember végzi.
    • A balesetek megelőzése érdekében ki kell vizsgálni minden olyan eseményt, amely nem okozott sérülést, de a körülmények figyelembevételével balesetet okozhatott volna.
    • A „majdnem” (kvázi) baleset kivizsgálását ugyanúgy kell elvégezni, dokumentálni, intézkedést hozni, mint a megtörtént balesetnél.
    • A kivizsgálást és dokumentálást a munkavédelmi szakember vagy a műszaki és ellátási főosztályvezető irányításával végzik el.

 

 

8.    fejezet: KÁRTÉRÍTÉSI ELJÁRÁS

 

  • Kötelezettség:
    • A munkavállaló életének, testi épségének, egészségének megsértése esetén a munkáltató a teljes kárt (elmaradt jövedelmet, a dolgokban bekövetkezett károkat, a sérelemmel kapcsolatos egyéb költségeket, valamint a nem vagyoni kárt) köteles megtéríteni.
    • A fentiekben leírtak teljesítése érdekében a munkavédelmi vezető – a sérelem bekövetkezését követő 15 napon belül – köteles a dolgozó (halála esetén hozzátartozója) figyelmét felhívni kárigénye bejelentésére.
    • A munkavállaló a kárigény bejelentését követő 60 napon belül megkapja a kártérítést.
    • Ha a sérelemért fennálló felelősséget a hivatal vitatja, nem ért egyet a kárigénnyel, vagy kármegosztást kíván kezdeményezni, akkor a munkavállalónak 30 napon belül írásban meg kell indokolni.
    • Kárigény bejelentésének hiányában – a munkavédelmi vezető kezdeményezésére – a munkavédelem közvetlen irányítására kijelölt vezetőnek kell intézkednie, hogy a sérelem bekövetkezését követő 60 napon belül a munkavállaló megkapja a kártérítést. Ebben az esetben a kárt a rendelkezésre álló adatok alapján kell megállapítani.

 

 

 

9.    fejezet: Vonatkozó jogszabályok jegyzéke:

 

  • 89/1995. (VII. 14.) Korm. rendelet a foglalkozás-egészségügyi szolgálatról
  • 27/1995. (VII. 25.) NM rendelet a foglalkozás-egészségügyi szolgáltatásról
  • 2/1998. (I. 16.) MüM rendelet a munkahelyen alkalmazandó biztonsági és egészségvédelmi jelzésekről
  • 50/1999. (XI. 3.) EüM rendelet a képernyő előtti munkavégzés minimális egészségügyi és biztonsági követelményeiről
  • 3/2002. (II.8.) SzCsM-EüM együttes rendelet a munkahelyek munkavédelmi követelményeinek minimális szintjéről
  • 65/1999. (XII. 22.) EüM rendelet a munkavállalók munkahelyen történő egyéni védőeszköz használatának minimális biztonsági és egészségvédelmi követelményeiről

egészségügyi munkavégzésre vonatkozóan:

  • 2003. évi LXXXIV. törvény az egészségügyi tevékenység végzésének egyes kérdéseiről
  • 1997. évi CLIV. törvény az egészségügyről
  • 33/2013. (V. 10.) EMMI rendelet az egészségügyi szolgáltatók hatósági szakfelügyeletéről, szakmai minőségértékeléséről és a minőségügyi vezetőkről – hatályon kívül: A rendeletet a 16/2019. (VII. 30.) EMMI rendelet 16. §-a hatályon kívül helyezte 2019. augusztus 14. napjával.
  • 16/2019. (VII. 30.) EMMI rendelet az egészségügyi szolgáltatók szakfelügyeletéről
  • 60/2003. (X. 20.) ESzCsM rendelet az egészségügyi szolgáltatások nyújtásához szükséges szakmai minimumfeltételekről 
  • 96/2003. (VII. 15.) Korm. rendelet az egészségügyi szolgáltatás gyakorlásának általános feltételeiről, valamint a működési engedélyezési eljárásról
  • 18/1998. (VI. 3.) NM rendelet a fertőző betegségek és a járványok megelőzése érdekében szükséges járványügyi intézkedésekről
  • 2/2004. (XI. 17.) EüM rendelet az egészségügyi szolgáltatók és működési engedélyük nyilvántartásáról, valamint az egészségügyi szakmai jegyzékről
  • 40/2004. (IV. 26.) ESzCsM rendelet az egészségügyi tevékenység végzéséhez szükséges egészségi alkalmasság vizsgálatáról és minősítéséről

 

  1. sz melléklet:

Munka-, baleset-, tűz-, és környezetvédelmi oktatás megtartásáról Gyakorlati tevékenység megkezdése előtt

 

A Tudj Még Többet Oktatóközpont (Forte Ropama Kft) területén tartózkodó vizsgázóknak ismernie kell az egészséges, biztonságos munkavégzéssel, illetve a tűzvédelemmel kapcsolatos előírásokat, amely a gyakorlati oktatás teljes idejére vonatkozik.

 

Munkavédelmi szabályok

 

  • A telephelyen ittasan megjelenni, illetve szeszes italt fogyasztani tilos
  • A telephelyen tilos minden olyan játék/tevékenység amely balesetet idézhet elő
  • A résztvevők kötelesek az intézményi rendet és tisztaságot megőrizni
  • Hulladékot és szemetet az erre a célra rendszeresített tárolóba kell elhelyezni
  • A résztvevők a gyakorlati tevékenységhez szükséges speciális eszközöket köteles szakszerűen kezelni, megfelelően elhelyezni, úgy, hogy saját és más egészségét ne veszélyeztesse az aszepszis-antiszepszis és a veszélyes hulladék kezelés szabályai szerint.
  • Veszélyes munkahelyekre belépni tilos:
    • Kapcsolóház – az áramütés veszély!
    • Kazánház – a tűz és a robbanásveszély!

 

Tűvédelmi szabályok

 

  • A telephely egész területén tilos a dohányzás, és a
  • Nyílt láng használata is tilos.
  • A közlekedési útvonalra vonatkozó szabályok:
  • Lépcsőket, kijáratokat
  • Pince és padlástéri le- és feljárót
  • A kézi tűzoltó készülékekhez valamint az elektromos szekrényekhez és működtető berendezésekhez vezető utakat szabadon kell hagyni, azokat eltorlaszolni átmenetileg sem szabad
  • A kijáratokhoz vezető utakat 1,2 m szélességben, az egyéb közlekedési utakat 0,8 m szélességben szabadon kell hagyni, azokat még átmenetileg sem szabad eltorlaszolni
  • Tűzoltás szabályai:
    • Elektromos tüzek oltására porral oltó, vagy szénsavval oltó készüléket kell használni
    • Embert oltani tűzoltó készülékkel TILOS!
    • Vízzel való oltás ÉLETVESZÉLYES és TILOS!
    • Tilos fűtőtestekre és azokra 30 cm-es körzetében gyúlékony anyagot elhelyezni
    • A vizsgázó köteles minden általa észlelt veszélyes tevékenységet oktatójának/vizsgaszervezőnek azonnal jelenteni, tűz esetén a tűzriadó tervben meghatározottak szerint közreműködni a jelzésben, a tűz eloltásában, az élet-és vagyonmentésben
    • Tűz és bombariadó esetén, mielőbb elhagyni a veszélyeztetett épületet

 

 

Jegyzőkönyv munka-, baleset-, tűz-, és környezetvédelmi oktatás megtartásáról gyakorlati oktatás előtt

Helye:   …………………………………………………….

Ideje: …………………………………………………….

Oktatást végző neve: Szekerczés Norbert (munkavédelmi technikus)

Az oktatásban részt vettem, a munka- tűz és egészségvédelmi előírásokat megismertem, azokat a vizsga egész ideje alatt betartom:

Sorszám

A résztvevő neve

Aláírása

1.        

 

 

2.        

 

 

3.        

 

 

4.        

 

 

5.        

 

 

6.        

 

 

7.        

 

 

8.        

 

 

9.        

 

 

10.    

 

 

11.    

 

 

12.    

 

 

13.    

 

 

14.    

 

 

15.    

 

 

 

Kelt: …………………………………………………

 

                                                                                                                           oktatást végző aláírása

 

2.sz. Melléklet:  MUNKAVÉDELMI OKTATÁSI JEGYZŐKÖNYV

Készült:  …………… év …………… hó …………… napján, a…………………………………………………..

…………………………………………………………………………………………………szám alatti hivatalos helyiségében.                                                                                  

Tárgy: munkavédelmi oktatás     (előzetes, ismétlődő, rendkívüli)

Beszámoltatás formája: * (szóbeli beszámoló,        írásbeli beszámoló,      visszakérdezés)

Az oktatást tartotta:  …………………………………

Az oktatás tartalma:

  1. Az 1993. évi XCIII. számú törvény és kapcsolódó végrehajtási rendeletek.
  2. A munkavállalók kötelessége, joga
  3. Alkalmazás munkabiztonsági feltételei
  4. Munkavédelmi oktatás, vizsgáztatás.
  5. Munkavégzésre vonatkozó rendelkezések
  • általános magatartási szabályok,
  • italozás, ittasság megállapításának rendje,
  • veszélyes munkafolyamatok,
  • elsősegélynyújtás, sebellátás.
  1. Munkabaleset fogalma, bejelentése, értesítési kötelezettség
  2. Kárigény bejelentés
  3. Különböző munkahelyek munkabiztonsági előírásai
  4. Egyéb, a munkavédelmet érintő feladatok ismertetése
  5. Tevékenység munkabiztonsági előírásai, munkabaleseti forrásai, azok megelőzése, biztonsági

szabályzat munkaterületre vonatkozó előírásai.

  1. A tevékenységre vonatkozó Biztonsági Szabályzat előírásai
  2. Az oktatási tematika szerint.

Az 1 – 12 pontokban előírtakat a kiadott Munkavédelmi Szabályzat és az egyéb oktatási anyagok alapján a túloldalon felsorolt munkavállaló(k) előtt oktattam és azt aláírásommal is igazolom.

 

………………………………………………………….

oktató aláírása, bélyegzője

Figyelem! Az aláírásokat és egyéb adatokat tintával kell beírni. Az adatokon javítás, kaparás nem lehet, mert a hatóság előtt az okmány hitelességét elveszti.

A munkavállalók által aláírt jegyzőkönyvet a kiállítás keltétől számított két évig meg kell őrizni.

 

Alulírott dolgozó elismerem, hogy a túloldalon az 1.-től 12. pontig felsorolt munkavédelmi előírások anyagából oktatásban részesültem, azok betartását, a részemre kiadott védőeszköz használatát, – büntetőjogi és fegyelmi felelősség terhe mellett – kötelezően vállalom és ezt aláírásommal is igazolom.

Sorsz.

 

Dolgozó neve

 

Aláírás

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Általános oktatásakor távol volt (betegség, szabadság) dolgozók oktatása

 Oktatás kelte:

Sorsz.

 

Dolgozó neve

 

Aláírás

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TŰZVÉDELMI OKTATÁSI JEGYZŐKÖNYV

Készült:  …………… év …………… hó …………… napján, a ………………………………………

……………………………………………………………………..szám alatti hivatalos helyiségében.                                                                                  

Tárgy: tűzvédelmi oktatás     *(előzetes, ismétlődő, rendkívüli)

Beszámoltatás formája: * (szóbeli beszámoló,        írásbeli beszámoló,      visszakérdezés)

Az oktatást tartotta:  …………………………………….

A kiadott Tűzvédelmi Szabályzat alapján az oktatást az alábbi ismertetésére terjed ki:

Az oktatás tartalma:

  1. a) Az egység tűzvédelmi szervezetének felépítése
  2. b) Megelőző tűzvédelmi rendelkezések és használati előírások
  3. c) Munkahely és munkafolyamatok tűzveszélyessége
  4. d) Dohányzási tilalom, tiltótáblák, dohányzó helyiségek és dohányzó helyek, azok elölése
  5. e) Nyílt láng használatának szabályai és tűzveszélyessége
  6. f) Éghető folyadékok tárolása és használata
  7. g) Tűz terjedésének megakadályozása
  8. h) Tűzjelzés lehetősége, eszközei módjai
  9. i) Tűzriadó tervben előírt utasítás ismertetése, a létesítményből való mentés
  10. j) Tűz esetén követendő magatartás, emberek, anyagok mentése
  11. k) Tűzkár felmérése, helyszín biztosítása hatósági (tűzoltóság és rendőrség) és a biztosító

intézet tűzvizsgálatának a befejezéséig

  1. l) Vészkijáratok elhelyezésének ismertetése, menekülési útjainak lehetősége
  2. m) Tűzoltó készülékek, eszközök, felszerelések, tűzcsapok elhelyezése és használata.
  3. n) Tűzvédelmi szabályok megszegésének jogkövetkezményei.

Az a.) – n.) pontokban előírtakat a kiadott Tűzvédelmi Szabályzat és az egyéb oktatási anyagok alapján

a túloldalon felsorolt munkavállaló(k) előtt oktattam és azt aláírásommal is igazolom. 

…………………………………….

oktató aláírása, bélyegzője

Figyelem!  Az aláírásokat és egyéb adatokat tintával kell beírni. Az adatokon javítás, kaparás nem lehet, mert a hatóság előtt az okmány hitelességét elveszti.

A munkavállalók által aláírt jegyzőkönyvet a kiállítás keltétől számított két évig meg kell őrizni.

 

Alulírott dolgozó elismerem, hogy a túloldalon az a.)-tól n.) pontig felsorolt tűzvédelmi előírások

anyagából oktatásban részesültem, azok betartását, – büntetőjogi és fegyelmi felelősség terhe

mellett – kötelezően vállalom és ezt aláírásommal is igazolom.

aláírásommal is igazolom.

Sorsz.

 

Dolgozó neve

 

Aláírás

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Általános oktatásakor távol volt (betegség, szabadság) dolgozók oktatása

 Oktatás kelte:

Sorsz.

 

Dolgozó neve

 

Aláírás

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hitelesítés

A Munkavédelmi Szabályzatot jóváhagyom, a munkavédelmi tevékenység végrehajtását ennek megfelelően elrendelem.

 

 

Gödöllő, 2024. 09. 01.

Bajzi Rozália

ügyvezető igazgató

Intézményi iratkezelési szoftvervédelmi és adatkezelési szabályzat

A dokumentáció kezelésére az alábbi szabályok vonatkoznak:

A napi posta bontását az igazgató végzi. A kapott leveleket a szakmai igazgatón keresztül továbbítja az illetékes címzettnek. A levél tartalmától függően a címzett továbbítja az információkat az érintetteknek. (munkaközösség-vezető a munkaközösség tagjainak)

Az elektronikus úton érkezett leveleket, anyagokat az igazgató nyomtatott formában vagy külső meghajtóra mentve továbbítja a címzettnek, aki gondoskodik a dokumentum tartalmának közzétételéről, a megőrzéséről.

Az iratokba való betekintésre jogosultak:

–              ügyvezető igazgató

–              az oktatói testület tagjai az őket érintő dokumentumok esetében

 

A dokumentumokat érkezési ill. keletkezési sorrendben, lefűzve, zárt szekrényben tároljuk két évig. A munka során keletkezett dokumentumokat számítógépén elmentve, és külső adathordozón tároljuk.

Az Adatvédelmi Szabályzat alapján (az intézményi minőségügyi munka során keletkezett iratok közül) védett adatnak nyilvánítja a következőket:

  • Kitöltött kérdőívek
  • Interjúk tartalma
  • Mérések tartalma

 

Mindezek kezelése bizalmas.

Hozzáférhetőség: Az intézmény adott témakörben érintett tagjai.

A fent említett bizalmas adatok, információk a csoporton kívüli személynek és más intézménynek az érintett felek beleegyezése nélkül nem adhatók ki.

Az adatvédelmi szabályzat alá eső dokumentumok kezelésével foglalkozó valamennyi személy titoktartási kötelezettséggel rendelkezik az adatok felett.

 

 

Érvénybe lépés: 2024. augusztus 31.

Hatálya: az intézmény valamennyi dolgozója

 

 

Visszavonásig érvényes.

Bajzi Rozália

ügyvezető igazgató

Panaszkezelési szabályzat

Panasztétel lehetősége

Panasztételre minden megrendelőnknek lehetősége van. A panaszok benyújtása történhet szóban és írásban. Megoldás nélkül, kezeletlenül semmilyen módon beérkezett panasz nem maradhat!

 

Panaszkezelés megbízóink részére

Szóbeli panasz esetén:

a panaszt észlelő kolléga megoldhatja saját hatáskörében, ennek hiányába továbbítani köteles az Oktatóközpont vezetősége felé.

A panasz tárgyáról, és minden körülményről írásban feljegyzést készíteni köteles, melyet szintén továbbít az Oktatóközpont vezetősége felé.

Írásbeli panasz esetén:

A folyamat leírása

  1. szint:

A panaszos problémájával az intézmény bármely vezetője, illetve oktatója felé fordulhat.

A panasszal felkeresett személy a lehető legrövidebb időn belül továbbítja a panaszt az ügyvezető igazgató felé.

Az igazgató 3 napon belül egyeztet a panaszossal.

Jogos panasz esetén az ügyvezető igazgató egyeztet az érintettekkel. Ha ez eredményes, akkor a probléma megnyugtatóan lezárul.

Az egyeztetést, megállapodást a panaszos és az érintettek szóban v. írásban rögzítik és elfogadják az abban foglaltakat, így az egyeztetés eredményes. Amennyiben a probléma megoldásához türelmi idő szükséges, 1 hónap időtartam után az érintettek közösen értékelik a beválást.

Minden esetben a panasz rendezését írásban egyeztetik és rögzítik.

Az iskola munkatársi közössége, valamint vezetői évente ellenőrzik a panaszkezelés folyamatát, összegzik a tapasztalatokat. Ha szükséges, elvégzik a korrekciót az adott lépésnél, és elkészítik a beszámolót az éves értékeléshez.

 

Panaszkezelési rend a kollégák részére

A panaszkezelési eljárás célja, hogy az intézményben történő munkavégzés során esetlegesen felmerülő problémákat, vitákat a legkorábbi időpontban a legmegfelelőbb szinten lehessen feloldani, megoldani.

 

A folyamat leírása

  1. szint:

A munkatárs panaszát szóban vagy írásban eljuttatja az ügyvezető igazgató felé.

Ha a panasz jogosnak minősül, akkor a felelős 5 napon belül egyeztet a panaszossal.

Ezt követően a felelős és a panaszos az egyeztetést, megállapodást írásban rögzíti, és elfogadja az abban foglaltakat. Ebben az esetben a probléma megnyugtatóan lezárult, rögzítés feljegyzésben. Amennyiben a panasz megoldásához türelmi idő szükséges,

1 hónap időtartam után közösen értékeli a panaszos és a felelős a beválást.

Ha a türelmi idő lejártával a probléma nem oldódott meg, akkor az érintettek ismételten jeleznek az igazgató felé.

 

  1. szint:

Ha a panaszos eddig nem fordult problémájával a munkaügyi bírósághoz, akkor most már csak oda fordulhat. Az eljárást törvényi szabályozók határozzák meg. 

A folyamat gazdája az szakmai igazgató, aki évente ellenőrzi a panaszkezelés folyamatát, összegzi a tapasztalatokat. Ha szükséges, elvégzi a korrekciókat az adott lépésnél, és elkészíti a beszámolóját az éves értékeléshez

Érvénybe lépés: 2024. augusztus 31.

Hatálya: az intézmény valamennyi dolgozója

Visszavonásig érvényes.

 

Bajzi Rozália

ügyvezető igazgató

Cégbírósági határozat